درباره ما

شرکت مخزن سازی هواسازان نوین با افتخار خدمات خود را برای شما عزیزان عرضه داشته ودر این راستا تقاضای همکاری دارد

تماس با ما

مطالب

چیزایی که باید در مورد مخزن باد بدانید

یکی از مخازن مورد استفاده در تاسیسات مختلف صنعتی به همراه کمپرسور مخزن هوا می باشد. البته وجود کمپرسور به معنای وجود مخزن نیست. با این حال، یک کمپرسور برای عملکرد مخزن ضروری است. در واقع مخزن کار کمپرسورهای صنعتی را تکمیل می کند. شرکت های مختلف ایرانی و خارجی انواع مخازن بادی را تولید می کنند. از آنجایی که مخازن بادی انواع مختلفی دارد، این ابزار را می توان در اکثر صنایع، حتی کوچکترین آنها، مورد استفاده قرار داد. ما اکنون مخزن باد را قبل از ارائه اطلاعات دقیق تر در مورد آن به شما معرفی می کنیم.

 

آشنایی با مخزن باد و استفاده از نمونه هایی از آن.

 

 

 

توربین بادی.

 

مخازن هوا با نام های مخزن هوا، مخزن هوای فشرده و مخزن پمپ هوا نیز شناخته می شوند. مخازن عمدتاً برای ذخیره سیالات مختلف استفاده می شوند. مخزن باد نیز از این قاعده مستثنی نیست. از مخازن هوا برای حفظ فشار بالای هوای فشرده استفاده می شود. این مخازن می توانند با خیال راحت مقدار زیادی انرژی باد را ذخیره کنند. در واقع این تانک ها کاملا ایزوله هستند. به عبارت دیگر، آنها باد تولید نمی کنند. عدم وجود عایق حرارتی در این مخازن ناگفته نماند. برای ساخت مخزن باد از ورق های فلزی با مقاومت کششی فولاد و آهن استفاده می شود.

 

هدف اصلی مخزن هوا افزایش کارایی کمپرسور هوا است. این مخازن در صنایع مختلفی از جمله صنایع تولید پلاستیک، لاستیک، قطعات ماشین آلات، داروسازی و سایر کالاهای شیمیایی و پزشکی استفاده می شود. مخزن هوا در واقع ممکن است در هر جایی که از کمپرسور هوا استفاده می شود قرار گیرد. برخی از کمپرسورهای هوا نیز با مخزن هوای خود عرضه می شوند.

 

انواع مخازن باد

 

طراحی های ایستاده، خوابیده و افقی برای مخزن باد امکان پذیر است. شکل این مخزن کاملاً به محیطی که در آن استفاده خواهد شد بستگی دارد. زیرا محدودیت‌های فضا ممکن است از عملکرد این دستگاه در برخی محیط‌ها جلوگیری کند. با این حال، برخی از کارخانه ها بزرگ هستند و فضای لازم برای راه اندازی آن را دارند. ناگفته نماند که نوع کمپرسور تا حدودی بر شکل مخزن تاثیر می گذارد. برای کمپرسورهای سیلندر پیستونی از مخازن عمودی و افقی استفاده می شود. اما کمپرسورهای اسکرو که ظرفیت بسیار بالاتری دارند از مخزن ایستاده استفاده می کنند. سه نوع مخزن مجزا وجود دارد که هر کدام تحمل فشار هوای متفاوتی دارند.

 

نوع اول برای کمپرسورهای کوچک مناسب است که می توانند فشارهای بین 7 تا 10 بار را تحمل کنند. این مخازن فقط با کمپرسورهای کوچک و کم فشار قابل استفاده هستند. یک مزیت مهم این است که این مخازن بسیار ارزان تر از انواع دیگر هستند.

 

نوع دوم مخزن، مخزن صنعتی با تحمل فشار 13 تا 18 می باشد.

برای کمپرسورهای صنعتی، این مخازن که می توانند هوای فشرده را ذخیره کنند عالی هستند.

اندازه های مختلفی از این مخازن تولید می شود.

 

 

فشار حداقل 40 بار توسط مخازن باد قوی که سومین نوع مخزن هستند قابل تحمل است. این تانک ها هستند مناسب برای کمپرسورهای صنعتی قوی و دارای راندمان بسیار بالایی است.

 

کدام اجزای این تانک منحصر به فرد است؟

 

 

 

انواع مخازن باد

 

همانطور که قبلا ذکر شد، مخزن باد یکی از ماشین آلات صنعتی است. ماشین آلات صنعتی نیز برای عملکرد صحیح از قطعات مختلفی استفاده می کنند. برای استفاده از مخازن باد نیز قطعات خاصی مورد نیاز است. ابزارهای مختلف در زیر مورد بحث قرار خواهند گرفت.

 

بدنه تانک حیاتی ترین جزء آن است زیرا آسیب به آن مخزن را بی فایده می کند.

 

یکی از اجزای مخزن هوا مانومتر، گیج فشار یا گیج فشار است. اندازه گیری مانومتر مداوم فشار داخلی مخزن هوا. در صورت افت ناگهانی فشار احتمال نشتی مخزن وجود دارد.

 

شیرهای تخلیه مخازن که به آنها تخلیه خودکار نیز گفته می شود، با استفاده از فرآیندهای دستی و اتوماتیک نصب می شوند. شیر تخلیه برای حذف هر گونه آب اضافی از مخزن استفاده می شود.

 

شیرهای مخزن یا شیرهای ایمنی.

 

هدف این تانک چیست؟

 

دلیل اینکه آنها اصلاً از مخزن باد استفاده می کنند را می توان به کاربردها و مزایای فوق العاده این ابزار نسبت داد که ممکن است علاقه شما را برانگیخته باشد. هوای فشرده را می توان تا زمانی که نیاز باشد در مخازن هوا نگه داشت. بنابراین مخزن در مواقعی که فشار هوای بالا مورد نیاز است به کمپرسور کمک می کند. اگر به ندرت استفاده شود، کمپرسور به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. علاوه بر این، مخزن فشار کمپرسور را کاهش می دهد. در نتیجه طول عمر کمپرسور به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. هوای فشرده مخزن باد عملکرد کمپرسور را کاهش می دهد و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. سطح تماس قابل توجه مخزن باعث خنک شدن سریع هوای گرم داخل کمپرسور پس از ورود به مخزن می شود.

 

نکات مهم در هنگام خرید این مخزن.

 

 

 

یک مخزن باد تهیه کنید.

 

تصمیم برای خرید مخزن هوای مناسب تاثیر زیادی بر کیفیت عملکرد و کارایی کمپرسور دارد. بنابراین، هنگام انتخاب یک مخزن، باید به چند نکته مهم فکر کنید. خرید یک مخزن با کیفیت پایین می تواند منجر به حوادث ناگوار و احساس ناامنی شود.

 

در هنگام خرید مخزن به ضخامت و کالیبر ورق های بدنه دقت کنید.

 

هنگام جوشکاری مخازن به دقت دقیقی نیاز است. جوشکاری زیر پودری روش جوشکاری ایده آل برای مخازن بادی است.

 

مراقب عملکرد صحیح شیرها و مانومتر باشید.

 

یک لایه رنگ اپوکسی به ضخامت 150 میکرون برای پوشش لایه داخلی مخزن ترجیح داده می شود. به این ترتیب طول عمر مخزن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

 

در هنگام خرید مخزن، ظرفیت و کارایی کمپرسور را در نظر بگیرید. ظرفیت بار مخزن مورد نظر باید متناسب با نوع کمپرسور انتخابی باشد.

 

فرکانس کمپرسور و زمان بین عملیات باید در هنگام خرید مخزن هوا در نظر گرفته شود


  •  
    تاریخ: 1402/04/20
  •  
    نویسنده: گروه تولیدی هواسازان نوین