درباره ما

شرکت مخزن سازی هواسازان نوین با افتخار خدمات خود را برای شما عزیزان عرضه داشته ودر این راستا تقاضای همکاری دارد

تماس با ما

مطالب

دستورالعمل برای مخزن باد

یکی از ابزارهای صنعتی با کاربردهای متعدد در اکثر کارخانجات و صنایع، مخزن باد می باشد که برای استفاده در محیط های مختلف از جمله کارخانه های فولاد، کارخانه های شیمیایی و کارخانه های خودروسازی مناسب است. مخزن باد که برای ذخیره بادی پرفشار استفاده می شود به عنوان مخزن بادی فشرده یا مخزن باد نیز شناخته می شود. هنگامی که بادی فشرده مورد نیاز است، از این مخزن باد برای انتقال باد استفاده می شود. به عنوان مثال، مخازن باد در خطوط تولید کارخانه های شیمیایی برای جمع آوری، انتقال و ذخیره باد استفاده می شود.

 

 

 

مخزن باد

 

مخزن باد دارای مزایای بسیاری است. به عنوان مثال، مخزن باد به دلیل حجم کمتر و وزن سبک تر نسبت به مخازن معمولی، گزینه بهتری در محیط های کاری با فضای محدود است. مخزن باد نیز معمولاً هزینه کمتری نسبت به تجهیزات معمولی دارد و از آنجایی که انرژی کمتری مصرف می‌کند، انرژی آن ارزان‌تر است. در بخش های باقی مانده این مقاله می توانید در مورد ویژگی های منحصر به فرد این تانک ها بیشتر بخوانید.

 

 

مخزن باد: چیست؟

 

 

 

برای حفظ فشار بالای بادی مورد استفاده در کمپرسورهای تجاری از مخازن باد استفاده می شود.

برای تحمل فشار بادی بالا، مخازن باد به طور خاص ساخته و طراحی شده اند.

تحمل فشارهای بالا یکی از مهم ترین ویژگی های این مخازن است که از چند لایه ورق فولادی برای این منظور ساخته شده اند. از آنجایی که مخازن باد می توانند باد را در فشار بسیار بالا ذخیره کرده و در صورت نیاز آن را آزاد کنند، یکی از بخش های حیاتی سیستم های کمپرسور صنعتی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

 

انجام مخازن باد

 

یکی از مهمترین قطعات در کارخانه ها، صنایع و نیمه صنایع مخزن باد است که برای ذخیره بادی پرفشار استفاده می شود. این مخازن توسط تعدادی از صنایع از جمله صنایع لاستیک، نساجی، پلاستیک، شیمیایی و دارویی استفاده می شود. استفاده از مخزن باد می تواند اتلاف انرژی را کاهش دهد و کارایی کمپرسورهای تجاری را از جمله موارد دیگر بهبود بخشد.

مخزن می تواند کمپرسور را بالا ببرد و در کاهش چرخه های روشن و خاموش مکرر کمپرسور موثر باشد زیرا باد را در درون خود ذخیره می کند.

با استفاده از مخزن باد می توان به طور قابل توجهی ثبات فرآیند و ثبات فشار را بهبود بخشید. یکی دیگر از مزایای این روش این است که به شما کنترل بیشتری بر روی روش می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انواع مخازن باد

 

سه طرح مختلف برای مخازن باد وجود دارد: ایستاده، افقی و خوابیده. هر کدام حجم و ظرفیت متفاوتی دارند. ظرفیت مخزن برای فشار با ظرفیت مخزن دیگر متفاوت است. برای اطمینان از عملکرد صحیح هر کمپرسور، استفاده از مخزن مناسب بسیار مهم است. در غیر این صورت، مخزن ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

 

 

برنامه های کاربردی.

 

 

مخزن باد قطعه ای از ماشین آلات مورد استفاده در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی است و دارای کاربردهای متنوعی می باشد. ظرفیت مخزن باد برای نگهداری باد در داخل شبکه باد با فشار بالا یکی از ویژگی های کلیدی آن است. این ویژگی مخزن باد را فعال می کند برای کارکرد صحیح کمپرسور اما به خاطر داشته باشید که یک مخزن به درستی کار نمی کند مگر اینکه با کمپرسور مناسب جفت شود. اگر نه، ممکن است نتایج معکوس حاصل شود. قابلیت مخزن باد برای حفظ فشار باد در سطح شبکه یکی دیگر از ویژگی های آن است. به منظور افزایش عمر کمپرسور و اطمینان از عملکرد صحیح، این به معنای کاهش فشار ورودی است. به عبارت دیگر استفاده از مخزن باد باعث افزایش طول عمر کمپرسور و افزایش کارایی آن می شود.

 

 

 

یک مخزن باد

 

فواید.

 

استفاده از مخزن باد بسیار سودمند است. مهندسانی که صلاحیت ارائه چنین توصیه هایی را دارند همیشه توصیه می کنند علاوه بر کمپرسور باد از مخزن نیز استفاده کنند. ظرفیت و تحمل فشار برخی از مخازن باد که با کمپرسور مونتاژ می شوند بسیار کم است. بنابراین، اگر می خواهید از مزایای مخزن به حداکثر برسانید، ابتدا باید به مشخصات کمپرسور توجه کنید. در زیر برخی از مزایای استفاده از مخزن باد آورده شده است.

 

کاهش هزینه های نگهداری کمپرسور: نصب مخزن باد فشار را کاهش می دهد و سلامت کمپرسور را حفظ می کند و در هزینه های بالای نگهداری کمپرسور صرفه جویی می کند.

افزایش ایمنی: نصب مخزن باد منجر به کاهش قابل توجه فشار وارده به کمپرسور می شود که باعث افزایش ایمنی و جلوگیری از آسیب های جانبی می شود.

برای تبدیل بادی گرم به بادی سرد، سطح مقطع مخازن باد زیاد است و فشاری که کمپرسور در آنجا وارد می کند به سرعت خنک می شود. در نتیجه با کمترین انرژی می توان این کار را انجام داد.

قدرت کمپرسور را می توان به لطف مخازن باد در زمانی که تقاضا در بالاترین حد خود است افزایش داد. در واقع می توان قدرت کمپرسور را در ساعات اوج مصرف با استفاده از مخازن باد افزایش داد.

 

 

مخزن مشترک برای بادی فشرده

 

نگهداری از مخزن باد.

 

به منظور افزایش عمر مخازن باد و کاهش هزینه تعمیرات، تعمیر و نگهداری مناسب بسیار مهم است. در اینجا نکاتی برای نگهداری صحیح مخازن باد وجود دارد که می تواند طول عمر مخزن را تا حد زیادی افزایش دهد.

 

1. تجهیز سیستم شبکه باد و کمپرسور باد به دستگاه های رطوبت گیر یا ضد رطوبت، این محافظ شامل میکروفیلتر و خشک کن، به منظور بهبود عملکرد کمپرسور باد در دوره پیک مصرف، ترجیح داده می شود.

 

2. نگهداری صحیح مخزن باد برای افزایش طول عمر و کاهش هزینه های تعمیر بسیار مهم است. در نتیجه باید به طور مرتب فضای داخلی مخزن بررسی شود و در صورت نیاز رنگ اپوکسی تعویض شود.

 

3. عمر مفید مخزن باد را می توان از طریق بازرسی و تعمیر جوش افزایش داد.

 

4. بهتر است مخزن باد دور از کمپرسور باد و دور از نور مستقیم خورشید نصب شود. محل مخزن نیز باید خنک باشد.

 

5. بازنگری و بازرسی دوره ای شیرها و فشار سنج ها توصیه می شود. با انجام این عمل می توان عمر مفید مخزن باد را افزایش داد و از مشکلاتی مانند نشتی و خرابی جلوگیری کرد.

 

 

باد به دست آوردن مخزن

 

 

مشاغل و کارخانه های متعددی مخازن باد را در داخل و خارج از کشور تولید می کنند. خریداران باید مراقب باشند که مخزن باد را از کدام شرکت خریداری می کنند زیرا همه این مخازن نمی توانند شرایط لازم برای عملکرد قابل اعتماد و ایمن را برآورده کنند.

 

در صورت تمایل به خرید مخازن باد، مراجعه به مشاغل با تجربه زیاد در زمینه تولید دستگاه های صنعتی ترجیح داده می شود. علاوه بر این، خریداران مشاغلی را ترجیح می دهند که دارای گارانتی معتبر و پشتیبانی پس از فروش قابل اعتماد هستند. موضوع نگهداری و تعمیر تجهیزات صنعتی با خرید از این مشاغل برطرف می شود.

 

 

 

بنابراین ترجیحاً استفاده از تولیدکنندگان مخزن و مشاغلی که تجربه صنعتی زیادی دارند، استانداردهای کیفی دقیق در تولید مخزن باد را رعایت می کنند و در هنگام خرید مخازن باد، خدمات پس از فروش و ضمانت نامه های قانونی ارائه می دهند. این استراتژی به شما در خرید مخازن باد کمک می کند تا تجهیزات صنعتی خود را به شیوه ای قابل اعتماد و با کیفیت بالا تهیه کنید


  •  
    تاریخ: 1402/04/20
  •  
    نویسنده: گروه تولیدی هواسازان نوین