درباره ما

شرکت مخزن سازی هواسازان نوین با افتخار خدمات خود را برای شما عزیزان عرضه داشته ودر این راستا تقاضای همکاری دارد

تماس با ما

مطالب

اطلاعاتی در مورد مخزن باد

مشاوره در مورد مخزن باد.
مخزن باد یکی از ابزارهای صنعتی است که می تواند در طیف وسیعی از تاسیسات از جمله کارخانه های فولادسازی، کارخانه های شیمیایی و کارخانه های خودروسازی و غیره مورد استفاده قرار گیرد. نام دیگر مخزن هوا که برای ذخیره هوای فشار قوی استفاده می شود مخزن هوای فشرده یا مخزن هوا است. هنگامی که هوای فشرده مورد نیاز است، از یک مخزن باد مانند این برای انتقال باد استفاده می شود. به عنوان مثال از مخازن باد برای جمع آوری، جابجایی و ذخیره هوا در خطوط تولید کارخانه های شیمیایی استفاده می شود.

 

مخزن توربین

مخزن باد دارای مزایای بسیاری است. به عنوان مثال، مخزن هوا به دلیل حجم کمتر و وزن سبک تر در مقایسه با مخازن معمولی، گزینه بهتری در فضاهای کاری با فضای محدود است. علاوه بر این، مخزن باد معمولاً ارزان‌تر از تجهیزات معمولی است و چون انرژی کمتری مصرف می‌کند، هزینه انرژی کمتری نیز دارد. در پاراگراف های بعدی بیشتر در مورد کیفیت های منحصر به فرد این تانک ها خواهید خواند.

مخزن باد چیست؟

هوای فشار قوی کمپرسورهای صنعتی در مخازن هوا نگهداری می شود. مخازن باد ساخته شده ویژه برای مقاومت در برابر بادهای شدید در نظر گرفته شده اند. این مخازن برای این منظور از چند لایه ورق فولادی ساخته می‌شوند و یکی از ویژگی‌های کلیدی آن‌ها ظرفیت تحمل فشارهای بالا است. مخازن هوا یکی از بخش‌های حیاتی سیستم‌های کمپرسور صنعتی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا می‌توانند هوا را در فشار بسیار بالا ذخیره کرده و در صورت نیاز آن را آزاد کنند.

عملکرد مخازن هوا

یکی از حیاتی ترین قطعات در کارخانه ها، صنایع و نیمه صنایع برای ذخیره سازی هوای پرفشار مخزن هوا می باشد. این مخازن در بخش های مختلفی از جمله صنایع شیمیایی، لاستیک، پلاستیک، نساجی و داروسازی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از مخزن هوا می تواند اتلاف انرژی را کاهش داده و کارایی کمپرسورهای تجاری را بهبود بخشد. مخزن قدرت بالا بردن کمپرسور را دارد و می تواند در کاهش نیاز کمپرسور به روشن و خاموش شدن مکرر موثر باشد زیرا ظرفیت ذخیره هوا را در درون خود دارد. استفاده از مخزن هوا می تواند به تثبیت فرآیند و کاهش نوسانات فشار کمک کند. یکی دیگر از مزایای این روش این است که به شما کنترل بیشتری بر فرآیند می دهد.

 

 

 

 

انواع مخزن هوا

سه سبک مختلف مخازن هوا وجود دارد: ایستاده، افقی و خوابیده. هر کدام حجم و ظرفیت متفاوتی دارند. ظرفیت یک مخزن برای فشار با ظرفیت مخزن دیگر برای فشار متفاوت است. برای اطمینان از عملکرد صحیح هر کمپرسور، استفاده از مخزن مناسب بسیار مهم است. اگر نه، مخزن ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.


برنامه های کاربردی.


مخزن هوا قطعه ای از ماشین آلات مورد استفاده در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی است و دارای کاربردهای متنوعی می باشد. توانایی مخزن هوا برای نگه داشتن هوا در داخل شبکه هوا با فشار بالا یکی از ویژگی های کلیدی آن است. این کیفیت مخزن هوا را قادر می سازد تا کمپرسور را به درستی کار کند. کمپرسور مناسب باید باشد هر چند با یک مخزن جفت شده تا به درستی کار کند. در غیر این صورت ممکن است نتایج معکوس حاصل شود. ظرفیت مخزن هوا برای حفظ فشار هوا در سراسر شبکه یکی دیگر از ویژگی های آن است. به منظور افزایش عمر کمپرسور و اطمینان از عملکرد صحیح، این به معنای کاهش فشار ورودی است. به عبارت دیگر استفاده از مخزن هوا باعث افزایش کارایی و عمر مفید کمپرسور می شود.

 

یک مخزن باد

فواید.

مخزن هوا می تواند مزایای قابل توجهی را ارائه دهد. مهندسانی که صلاحیت ارائه چنین توصیه هایی را دارند همیشه توصیه می کنند علاوه بر کمپرسور هوا از مخزن نیز استفاده کنند. ظرفیت و تحمل فشار برخی از مخازن هوا که با کمپرسور مونتاژ می شوند بسیار کم است. بنابراین، اگر می خواهید از مزایای مخزن به حداکثر برسانید، ابتدا باید به مشخصات کمپرسور توجه کنید. استفاده از مخزن هوا مزایایی دارد از جمله:

کاهش هزینه های نگهداری کمپرسور: نصب مخزن هوا فشار را کاهش می دهد و سلامت کمپرسور را حفظ می کند و در هزینه های بالای نگهداری کمپرسور صرفه جویی می کند.
افزایش ایمنی: نصب مخزن هوا منجر به کاهش قابل توجه فشار اعمال شده به کمپرسور می شود که ایمنی را بهبود می بخشد و می تواند از آسیب های جانبی جلوگیری کند.
برای تبدیل هوای گرم به هوای سرد، سطح مقطع مخازن هوا زیاد است و فشاری که کمپرسور در آنجا وارد می کند به سرعت خنک می شود. در نتیجه با کمترین انرژی می توان این کار را انجام داد.
قدرت کمپرسور را می توان به لطف مخازن هوا در زمانی که تقاضا در بالاترین حد خود است افزایش داد. در واقع می توانید با استفاده از مخازن هوا، قدرت کمپرسور را در ساعات اوج مصرف افزایش دهید.


مخزن استاندارد هوای فشرده

تمیز کردن مخزن هوا

به منظور افزایش عمر مخازن هوا و کاهش هزینه تعمیرات، تعمیر و نگهداری مناسب بسیار مهم است. در اینجا چند توصیه برای نگهداری صحیح مخازن هوا وجود دارد که می تواند طول عمر مخزن را تا حد زیادی افزایش دهد.

1. برای بهبود عملکرد کمپرسور هوا در دوره پیک مصرف، ترجیحاً سیستم شبکه هوا و کمپرسور هوا با رطوبت گیر یا ضد رطوبت ساز، این محافظ شامل میکروفیلتر و خشک کن مجهز شود.

2. حفظ و نگهداری صحیح مخزن هوا برای افزایش طول عمر و کاهش هزینه های تعمیر بسیار مهم است. در نتیجه باید به طور منظم فضای داخلی مخزن به طور کامل بررسی شود و در صورت لزوم رنگ اپوکسی تعویض شود.


3.
عمر مخزن هوا را می توان از طریق بازرسی و تعمیر جوش افزایش داد.


4.
بهتر است مخزن هوا دور از کمپرسور هوا و دور از نور مستقیم خورشید نصب شود.
علاوه بر این، مکان مخزن باید خنک باشد.

 

5.
بازنگری و بازرسی دوره ای شیرها و فشار سنج ها توصیه می شود.
با این کار می توانید عمر مفید مخزن هوا را افزایش دهید و از مشکلاتی مانند نشتی و خرابی جلوگیری کنید.


یک مخزن برای هوا تهیه کنید.


مشاغل و کارخانه های متعددی هر دو مخزن هوا تولید می کنند در داخل و خارج از کشور. خریداران باید مراقب باشند که مخزن هوا را از کدام شرکت خریداری می کنند زیرا همه این مخازن نمی توانند شرایط لازم برای عملکرد قابل اعتماد و ایمن را برآورده کنند.

خرید مخازن هوا از مشاغلی که تجربه زیادی در تولید دستگاه های صنعتی دارند، ترجیح داده می شود. علاوه بر این، خریداران به مشاغلی علاقه دارند که ضمانت نامه قانونی و پشتیبانی قابل اعتماد پس از فروش ارائه می دهند. موضوع نگهداری و تعمیر تجهیزات صنعتی با خرید از این مشاغل حل می شود.

 

در نتیجه، خرید مخازن هوا از تولیدکنندگان مخازن و مشاغلی که تجربه صنعتی زیادی دارند، تولید مخازن هوا با استانداردهای کیفی، ارائه خدمات پس از فروش و ارائه گارانتی هایی که هنوز معتبر هستند، ترجیح داده می شود. با استفاده از این روش می توانید مخازن هوایی خریداری کنید که تجهیزات صنعتی شما را به صورت مطمئن و مطمئن تامین می کند.


  •  
    تاریخ: 1402/05/16
  •  
    نویسنده: گروه تولیدی هواسازان نوین