درباره ما

شرکت مخزن سازی هواسازان نوین با افتخار خدمات خود را برای شما عزیزان عرضه داشته ودر این راستا تقاضای همکاری دارد

تماس با ما

مطالب

بهترین مخزن هوا

آشنایی بیشتر با مخزن هوا 

اگر شما یک سیستم هوای فشرده داشته باشید، حتماً نیاز به مخزن هوا دارید. باید بدانید که مخزن هوا در مخازن بزرگ، جزء ضروری ترین سیستم های هوای فشرده است. داشتن یک مخزن هوا مناسب با اندازه و عملکرد درست، می تواند عمر و سلامتی سیستم شما را تضمین کند. انواع مخازن هوا که گاهی اوقات به آنها مخزن تحت فشار نیز می گویند، هوا را از کمپرسور دریافت می کنند و آنها را برای استفاده تحت فشار، نگه می‌دارند. انواع مخازن هوا، در اندازه‌های مختلف بوده که در دو نوع عمودی و افقی تولید می شوند. مخزن گیرنده هوا همچنین برای ذخیره موقت هوای فشرده استفاده می شود. این نمونه محصول، دارای سه عملکرد اصلی می باشد.

 اولین مورد این است که هوای فشرده را ذخیره کرده و برای رویدادهای کوتاه مدت و با تقاضای بالا قابل استفاده می کند. همچنین سیگنال‌های هوای ثابتی را، برای کنترل کمپرسورهای هوا فراهم می نماید. هنگامی که از این محصول به عنوان یک مخزن مرطوب استفاده می گردد، به عنوان یک مبدل حرارتی عمل می‌نماید و کارآیی خشک کن هوا را افزایش میدهد.  هوای موجود در مخزن، حتی در مواقعی که کمپرسور کار نمی کند در دسترس است. ذخیره سازی هوای فشرده در این محصولات، خرابی ناگهانی کمپرسور هوا را کاهش می دهد و همچنین عمر سیستم شما را طولانی تر می کند. این محصول جریان ثابت از کنترل هوا را، از مخزن کمپرسور فراهم می کند و چرخه کوتاه و فشار بیش از حد جریان ثابت هوا را حذف می نماید.

 

نکاتی مهم به هنگام خرید مخازن تحت فشار

هنگام خرید مخزن هوا حتماً باید اندازه آن را مد نظر قرار داد. اندازه مخزن تحت فشار از مهمترین و با اهمیت ترین مسائل، به هنگام خرید مخزن می باشد. اگر این محصول بیش از اندازه بزرگ خریداری شود، گاهی اوقات به صورت خودکار خاموش می گردد. اگر کوچک باشد، موجب افت فشار در کمپرسور می شود و به دستگاه آسیب می رساند. برای خرید این محصول،  ورق مخزن هوا نیز باید از نوع مرغوب انتخاب شود. همچنین قسمت های جوشکاری شده این محصولات، باید کاملاً اصولی و حرفه ای می باشند.

مورد دیگر به هنگام خرید این مخازن، ضخامت ورق های مخزن هستند. ضخامت این نوع ورق ها، بر اساس ضریب خوردگی و همچنین تحت فشار قرار گرفتن تعیین می گردد. برای خرید انواع مخزن تحت فشار و مخزن باد نیز، باید ابعاد و قطر آنها را به صورت کامل بررسی نمود. قطر و همچنین ابعاد این مخازن، نباید طوری باشند که به هنگام قرار گرفتن در فضای مد نظر، آسیب ببینند. همچنین اندازه آنها، باید به گونه ای انتخاب شود که به راحتی قابلیت نصب در فضای مورد نظر را داشته باشد.

 

                                                          بهترین  نمونه مخزن کمپرسور

انواع مخازن هوا کدامند؟

انواع مخزن هوا توسط تولید کننده مخزن،  با اندازه ها و پیکربندی های متفاوت تولید می‌شود. این نوع محصولات در دو نوع مرطوب و خشک تولید می‌گردند. باید بدانید که تانک‌های آن‌ها، دارای اندازه یکسان میباشند و تنها تفاوت این دو محصول، در نحوه نصب این مخزن‌ها است. مخازن هوای مرطوب قبل از سیستم خشک کردن هوا نصب می‌شود. هوای درون پیکربندی ها، از طریق مخزن جریان پیدا می‌کند و از طریق درگاه پایینی کمپرسور هوا وارد می‌شود و از بالا به خشک کن خارج می‌گردد. مخزن های هوای خشک، از نمونه‌های دیگر مخزن هوا هستند که برای ذخیره سازی هوا در مخزن کمپرسور استفاده میشوند. این محصول بعد از خشک کن‌های هوا، برای ذخیره هوای خشک و فیلتر شده نصب می‌شوند.  برای ذخیره سازی هوای خشک، نیازی به جریان دادن هوا با فشار بالا از طریق مخزن نمی باشد. در این نمونه مخازن، هوای فشرده خشک مستقیما از مخزن آماده استفاده بوده و در صورت وقوع یک حادثه، می‌توان از آنها استفاده نمود.

                                                         انواع مختلف مخازن هوا

 

پوشش داخلی مخزن هوا

 پوشش داخلی مخزن هوا دارای سه نوع متفاوت است. اولین گزینه پوشش داخلی و فولاد لخت با پرایمر بیرونی است. دومین مورد، فضای داخلی با روکش اپوکسی و گالوانیزه می باشد و سومین مورد هم، فولاد ضد زنگ است. در مخازن هوای فولادی،  فولاد لخت در داخل است و دارای یک پوشش پرایمری در خارج از خود میباشد. پرایمر خارجی، باعث کاهش خوردگی این محصول می‌گردد. معمولاً رنگ بیرونی این نوع مخازن، با تجهیزات کمپرسور مطابقت دارد.  مخزن های فولادی، دارای پایه کاربردی هستند و اگر بر روی زمین قرار بگیرند آسیبی نمی بینند. با این حال اگر هوا بیش از حد در داخل آنها جمع شود، گاهی اوقات مستعد خوردگی نیز می گردند. مدل دیگر این مخزن هوا، دارای روکش اپوکسی و گالوانیزه می باشد.

 برخی از مخزن های هوا برای حفظ کیفیت هوا و همچنین کاهش دادن خوردگی، دارای پوشش های داخلی تصفیه شده می باشند. این پوشش ها به صورت مایع در فضای داخل اسپری می شوند و پوششی مقاوم را تولید می‌کنند. اپوکسی ها،  یک ماده ضد رطوبت بین هوا و فلز پایه مخزن می باشند. مخزن گالوانیزه  نیز، پوشش محافظ دارد که مانع زنگ زدن آن می‌شود و از مخزن در برابر عوامل خورنده محافظت می کند. مدل دیگر این نوع مخازن، از جنس استیل استنلس هستند که کاربرد های تخصصی دارند. این نوع مخازن هوا، هوا را با خلوص بالا تولید می نمایند. این مدل مخزن ها، بسیار با دوام و مقاوم بوده و خلوص هوای فوق‌العاده ای را ایجاد می‌کنند. این مخازن در بیشتر آزمایشگاه ها و بیمارستان ها کاربرد زیادی دارند.

 

                                                                    تولیدکننده مخزن هوا

 

علت خرابی برخی مخزن های هوا 

انواع مخزن تحت فشار جزء محصولاتی است که در هنگام تولید مخزن هوا، باید به صورت اصولی ساخته شود. مخزن هوا در مدت زمان طولانی، فشار داخلی بالایی را تحمل می‌کند؛ به همین دلیل هم گاهی اوقات با گذشت زمان ممکن است دچار خوردگی و خرابی گردد. خرابی این نوع مخازن، علت‌های مختلفی دارد. شایع‌ترین علت خرابی این محصولات، طراحی نادرست آن‌ها است.  معمولاً این نوع مخازن از نمونه بدون ‌کد، از نمونه های بی کیفیت این کالاها هستند. مورد دیگر در رابطه با خرابی این مخزن ها، عملکرد بالاتر از حداکثر فشار کاری مجاز است. در این مواقع فشار بیش از حد به دستگاه، موجب خرابی آن می گردد. نصب نامناسب هم از دیگر عوامل خرابی این محصول است. گاهی اوقات ترک خوردن، شکست جوش و همچنین تعمیر نامناسب ترک ها باعث خرابی این نوع مخزن هوا می شود.

                                                                 بررسی دلایل خرابی مخازن هوا


  •  
    تاریخ: 1401/02/05
  •  
    نویسنده: گروه تولیدی هواسازان نوین