درباره ما

شرکت مخزن سازی هواسازان نوین با افتخار خدمات خود را برای شما عزیزان عرضه داشته ودر این راستا تقاضای همکاری دارد

تماس با ما

مطالب

بهترین نمونه مخزن هوا

مخزن هوا چیست ؟

مخزن هوا یکی از اصلی ترین تجهیزات جانبی در کمپرسور ها می باشد. قطعاً وجود مخزن با کیفیت در کمپرسور، باعث حفظ ایمنی دستگاه نیز می‌شود. هوای فشرده شده در مخازن هوا، تحت فشار قرار گرفته و در صنعت های مختلف استفاده می شوند. اگر دارای سیستم هوای فشرده باشید، قطعاً یک مخزن گیرنده هوا را نیاز دارید. مخازن هوا خیلی مورد توجه نیستند؛ اما باید بدانید که، از اجزای ضروری یک سیستم هوای فشرده به شمار می روند. دارا بودن یک مخزن هوا با سایز استاندارد و همچنین کارکردی مناسب، می‌ تواند کارآمدی سیستم شما را تضمین نماید. این مخزن، انرژی مضاعفی را به هنگام اوج تقاضا تامین می کند. معمولاً مخزن های هوا، نوعی از مخازن تحت فشار هستند که هوا را در داخل کمپرسورها تحت فشار نگه می دارند.

 این مخزن ها در پیکربندی های عمودی و افقی تولید می‌شوند و دارای سایزهای گوناگون هستند. مخزن گیرنده هوا فشرده، برای ذخیره موقتی هوای فشرده قابلیت استفاده دارد. این نمونه مخازن، به کارکرد با کیفیت سیستم شما کمک می کنند. مخزن های هوا سه عملکرد عمده دارند. اولین عملکرد آنها این است که هوای فشرده را ذخیره می نمایند و برای رویداد های کوتاه مدت که تقاضای بالایی خواهند داشت، استفاده میشوند. کارکرد دیگر مخزن هوا، سیگنال هوای ثابت است که سیگنال های ثابت را جهت عملیات کنترل کردن کمپرسورهای هوا تامین می نمایند. مخازن هوا هنگامی که به عنوان یک مخزن مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرند، یک مبدل حرارتی از نوع ثانویه می باشند که کارایی خشک کن های هوا را بالاتر می برند.

 

وظایف مخزن هوا

از مهمترین وظایف مخزن هوا، باید به کمک کردن در کاهش افت فشار اشاره کرد. این  مخازن  هوا از افت فشار ناگهانی جلوگیری می کنند. در صورت اینکه مصرف هوای فشرده در یک سیستم در فاصله زمانی کوتاه انجام شود، این مخازن هوا قابلیت ذخیره هوا برای استفاده کوتاه مدت را دارند. مخازن هوا می‌ توانند، از افزایش تعداد دفعات خاموش روشن شدن متعدد کمپرسور جلوگیری کنند. در کمپرسورهای پیستونی،  مخزن هوا نقش ضربه گیر را دارد و از خراب شدن کمپرسور جلوگیری می نماید. این مخزن ها، به عنوان جداکننده مقداری از روغن و رطوبت موجود در هوای فشرده خروجی از کمپرسور هوا نیز نقش دارند. هوای ذخیره شده داخل مخزن هوا در زمانهای اوج مصرف نیز قابل استفاده است. همین امر باعث می شود تا کمپرسورهای قوی تر نیاز نباشند. با داشتن یک مخزن هوا مناسب می توان، از خرید کمپرسور های قوی با هزینه های بالا جلوگیری نمود.

 

 

                                                 بهترین مدل مخزن هوای فشرده

 

ویژگی های مخازن هوا 

مخزن هوا با ضخامت های استاندارد تولید میشود. استفاده از ورق st37 در تولید این مخزن، باعث می شود تا انواع مخزن های هوا در فشار کاری بالا استفاده شوند. همچنین مخازن فشار قوی تر نیز، جزء محصولاتی هستند که با استفاده از لوله های بدون درز تولید می‌شوند و همین یکی از ویژگی های بارز آن ها می باشد. از دیگر ویژگی این مخزن هوا باید به دو لایه جوشکاری توسط اتوماتیک زیر پودری اشاره کرد. دو لایه جوشکاری باعث مقاوم‌تر شدن مخزن هوا می گردد.

داخل  این مخزن  با استفاده از رنگ اپوکسی و زینک ریچ، پس از سندبلاست پوشیده شده است. دیواره خارجی این نمونه مخازن دارای رنگ صنعتی می باشد و همین امر موجب ماندگاری رنگ آنها در هنگام استفاده نیز می شود. مخازن هوای درجه یک، دارای دریچه بازدید هندهول و منهول هستند. در دریچه های بازدید این مخزن ها، از اورینگ استفاده میشود. استفاده از اورینگ سطح ایمنی دستگاه را بالاتر میبرد. قابلیت تست با یک و نیم برابر فشار کاری، از دیگر ویژگی‌های مخزن هوا به شمار می‌رود.

 

هنگام خرید مخزن های هوا چه نکاتی را باید در نظر داشت؟

اصلی ترین نکته به هنگام خرید مخزن هوا اندازه آن است. اندازه مخزن نباید بیش از حد بزرگ یا بیش از حد کوچک باشد. در هر صورت استاندارد نبودن اندازه مخزن، می تواند باعث افت فشار در کمپرسور گردد و دستگاه آسیب ببیند. بنابراین به هنگام انتخاب مخزن هوا، سایز آن از مهمترین و اصلی ترین موارد حائز اهمیت می‌باشد. نوع ورق مخزن هم از دیگر مواردی است که به هنگام خرید این محصول، باید مورد توجه قرار بگیرد. مخازن هوا باید با استفاده از مرغوب ترین ورق ها تولید شوند.

 تولید این محصولات و جوشکاری آنها اگر به صورت اصولی و حرفه‌ ای انجام شده باشد، قطعاً سطح کیفی و ماندگاری این مخزن ها نیز افزایش پیدا می کند. یکی دیگر از موارد مهم به هنگام خرید مخزن هوا ابعاد آن ها و قطر این مخازن می باشد. قطعا ابعاد مخازن هوا باید به گونه‌ ای باشد که در محل نصب آنها، به راحتی قرار بگیرد. برای تهیه مخزن های هوا، باید برندهای شناخته شده این محصولات خریداری شوند. این شرکت تولیدی معتبر با رعایت تمامی اصول استاندارد، مخازن را تولید می کند. به همین دلیل هم محصولات این شرکت، جزء مخازن با کیفیت هستند.

                                               برترین تولیدکننده مخازن هوا

 

مزایای استفاده از مخزن هوا

مخزن هوا برای مواقعی که اوج مصرف می باشد، بسیار کاربردی است. این محصول باعث متعادل کردن فشار در شبکه می شود. از دیگر مزیت‌های مخزن هوای فشرده، باید به کاهش خاموش و روشن کردن دستگاه اشاره کرد. با کاهش روشن و خاموش شدن دستگاه کمپرسور، استهلاک  آنها نیز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین استفاده از مخازن هوای استاندارد و مناسب، موجب افزایش عمر مفید کمپرسور و لوازم جانبی آن می گردد. این مخزن با جریان انرژی کمتری، هوای فشرده را تولید می نماید و همین موضوع نیز موجب کاهش هزینه‌های مصرفی می گردد.

 یکی دیگر از مزیت های استفاده از مخزن هوا، پیشگیری از ورود آب کندانس شده به لوله های انتقال میباشد. مخزن هوا طوری عمل می‌کند که در وهله اول، موجب خنک شدن هوای فشرده گردیده و مقداری از رطوبت موجود در هوا را جدا میکند. از دیگر مزیت های مخزن هوای فشرده، خنک شدن هوای خروجی از کمپرسور می باشد. با استفاده از این مخزن، فشار نوسانات به کمپرسور کاهش پیدا می‌کند و در تمامی مواقع فشار در مجموعه ثابت می باشد. به دلیل اینکه این مخازن با رعایت کردن الزامات استاندارد تولید می شوند، امنیت بالایی به هنگام کار دارند.

 

 

                                               مزیت های بهترین مدل های مخزن هوا


  •  
    تاریخ: 1401/02/10
  •  
    نویسنده: گروه تولیدی هواسازان نوین