درباره ما

شرکت مخزن سازی هواسازان نوین با افتخار خدمات خود را برای شما عزیزان عرضه داشته ودر این راستا تقاضای همکاری دارد

تماس با ما

مطالب

همه چیز در مورد صنعت مخزن سازی در ایران

مخزن سازی یکی از صنایعی است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کشور ایران کشوری است که غنی از مواد معدنی مانند نفت و گاز است. به همین دلیل پالایشگاه ها و صنایع مربوط به مواد شیمیایی فراوانی در این کشور فعالیت دارند. در تمامی این صنایع از مخازن استفاده های ویژه ای می شود. بنابراین صنعت مخزن سازی از صنعت های بسیار پر اهمیت و فعال در کشور ایران است. در ادامه می خواهیم بیشتر با این صنعت مهم و چگونگی تولید مخزن ها آشنا شویم.

مراحل مخزن سازی

مخزن سازی

مخزن سازی فرایندی است که در طی آن مواد اولیه و متریال های موجود را به مخزنی با کیفیت تبدیل می کنند. مخزن سازی از آن صنعت هایی است که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا هر گونه اشتباه یا کم دقتی در روند کار می تواند مخزن بی کیفیتی را تولید کند. مخازن بی کیفیت می توانند امنیت کل کارخانه را به خطر بیندازند. برای طراحی مخزن ها باید از بهترین و خبره ترین مهندسان استفاده شود. زیرا طراحی مخزن بسیار مهم است و اگر طراحی به دقت انجام نشود نمی توان به کاربردی بودن مخزن اعتماد کرد. مراحل ساخت مخزن از طراحی شروع و به ساخت مخزن منتهی می شوند. در ادامه به مراحل ساخت مخزن به صورت خلاصه می پردازیم.

1)       در مرحله اول از ساخت مخزن در صنعت مخزن سازی باید متریال هایی که مورد توجه مشتری است تهیه شوند. زیرا اگر متریال ها موجود نباشند نمی توان کار مخزن سازی را شروع کرد.

2)       بعد از تهیه متریال ها باید گواهینامه ها و مجوز هایی که برای ساخت مخزن مورد نیاز هستند تهیه گردند.

3)       در مرحله سوم باید کار طراحی مخزن مطابق با نیاز مشتری انجام شود. طراحی مخزن باید به گونه ای باشد که بتواند تمامی انتظارات مشتری را برآورده سازد.

4)       بعد از طراحی کردن و تکمیل کردن نقشه مخزن، کار برشکاری ورق های مورد استفاده برای ساخت مخزن شروع می شود.

5)       برشکاری به وسیله دستگاه های برش دهنده کاملاً پیشرفته و اتوماتیک انجام می شود. تمامی برش ها باید طبق اندازه ها و ابعاد طرح شده توسط مهندس صورت گیرند. در غیر این صورت شاهد هدر رفتن متریال ها و ورق ها خواهیم بود.

6)       بعد از انجام برشکاری ورقه ها، کار جوشکاری انجام می شود. کار جوشکاری یکی از حساس ترین مرحله های ساخت مخزن در صنعت مخزن سازی است. اگر جوشکاری به درستی صورت نگیرد استفاده کردن بهترین متریال ها نیز نمی تواند مفید باشد. زیرا بدون جوشکاری مناسب مقاومت و استحکام کل مخزن زیر سؤال می رود. جوشکاری باید توسط متخصصین خبره جوشکاری صورت گیرد.

7)       بعد از اتمام جوشکاری عدسی ها نیز در مخزن نصب می شوند. سپس اتصالات مربوط به مخزن و عدسی ها به صورت کامل قرار داده می شوند.

8)       مخزن باید تست شود تا کارایی آن معلوم شود. بعد از تست موفق می توان از مخزن استفاده کرد.

برای مخزن سازی چه متریال هایی به کار می رود؟

برای مخزن سازی چه متریال هایی به کار می رود؟

بسیاری از افراد این سؤال را دارند که از چه متریال هایی برای مخزن سازی استفاده می شود؟ این مسئله کاملاً به جنس مخزن و نوع آن بستگی دارد. برای ساخت مخزن از متریال هایی همانند استیل، آهن، آلومینیوم و فولاد استفاده می شود. جنس فولاد برای ساخت مخزن بهترین انتخاب است. زیرا فولاد مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد و به طول عمر بالای مخزن کمک می کند. بسیاری از شرکت های تولید مخزن ساخت مخزن را با فولاد ترجیح می دهند. اتصالات، شیرآلات و بقیه متعلقات مخزن ها را بیشتر از جنس آهن می سازند. هر چه متریال های به کار رفته در ساخت مخزن باکیفیت تر باشند، مخزن مربوطه کارکرد بسیار بهتری از خود نشان می دهد.

استانداردهای مهم هنگام ساخت

برخی از استانداردها هستند که شرکت های مخزن سازی موظف هستند آن ها را رعایت کنند. استاندارد ASME یکی از استانداردهایی است که رعایت آن برای تولید یک مخزن باکیفیت و امن لازم است. ضخامت ورق هایی که برای تولید مخزن استفاده می شود باید با حجم مخزن و تحمل فشار آن همخوانی داشته باشد. زیرا نمی توان برای مخزن هایی با تحمل فشار بالا از ورق هایی با ضخامت نازک استفاده کرد. پس یکی از مهم ترین استانداردها هنگام تولید مخزن توجه به ضخامت ورقه ها است. از استانداردهای مهم دیگر برای مخزن سازی جوشکاری است. جوشکاری یک مخزن باکیفیت باید در سه پاس انجام شده باشد. در پاس اول جوشکاری به وسیله الکترود و در پاس دوم از جوش CO2 استفاده شده باشد. پاس سوم جوشکاری باید توسط جوش زیر پودری انجام شود. رعایت تمامی این نکات کمک می کنند تا عملیات ساخت مخزن با موفقیت انجام شود.

چه شرکت هایی کار ساخت مخزن را انجام می دهند؟

ساخت مخزن

شرکت ها و کارگاه های فراوانی در کشور ما مشغول به مخزن سازی هستند. این شرکت ها در حوزه صنعتی کشور فعالیت دارند و با استفاده از مجوز هایی که دارند انواع مخازن را می سازند. اگر قصد سفارش مخزن را دارید به شرکت هایی اعتماد کنید که سال ها در زمینه تولید مخزن فعالیت دارند. این شرکت ها بهترین مهندسین و بهترین تیم متخصص را در اختیار دارند. همچنین این شرکت ها به تمامی استانداردهای جهانی پایبند هستند. بنابراین با خیال آسوده تری می توانید سفارش خود را جهت مخزن سازی انجام دهید.

مخزن سازی در گروه تولیدی هواسازان نوین

شرکت مخزن سازی هواسازان نوین یکی از شرکت هایی است که نزدیک به سه دهه در زمینه تولید انواع مخزن تحت فشار فعالیت دارد. این مجموعه با تکیه بر دانش و تجربه تیم متخصص خود توانسته است بهترین مخزن های کشور را تولید کند. این شرکت جهت خدمات رسانی بهتر و ارتباط هر چه بیشتر با مشتریان خود سایت WWW.HAVANOVIN.COM را راه اندازی کرده است. از طریق این سایت می توانید انواع محصولات تولید شده در شرکت را مشاهده نمایید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. تمامی محصولات شرکت هواسازان نوین توسط بهترین متریال ها و پیشرفته ترین دستگاه ها ساخته می شوند. بنابراین می توانید به ایمنی مخازن تولید شده اطمینان کامل داشته باشید.

 


  •  
    تاریخ: 1401/08/23
  •  
    نویسنده: گروه تولیدی هواسازان نوین