درباره ما

شرکت مخزن سازی هواسازان نوین با افتخار خدمات خود را برای شما عزیزان عرضه داشته ودر این راستا تقاضای همکاری دارد

تماس با ما

مطالب

خرید و فروش مخزن فشار قوی

مخزن فشار قوی فولادی یک جسم کروی و استوانه ای شکل است که برای ذخیره و انتقال مایعات مختلف استفاده می شود. مخازن فشار قوی انواع مختلفی دارند و هر کدام کاربرد خاصی دارند. در صنایع کشاورزی و آبیاری بارانی از مخازن PVC بر پایه پلی اتیلن استفاده می شود. اختلاف فشار انواع سیالات با استفاده از مخزن دیافراگمی اندازه گیری می شود و لوله ها تحت فشار قرار می گیرند. اندازه گیری فشار مواد یا سیالات با اتصال گیج فشار به مخزن امکان پذیر است.

به دلیل فشردگی مواد در مخازن فشار قوی، از بهترین آلیاژهایی که دچار شکستگی و خوردگی نمی شوند در تولید آنها استفاده می شود. هنگام استفاده از مخازن فشار قوی باید نکات ایمنی رعایت شود و توصیه می شود در ساخت آنها از بهترین مواد استفاده شود. زیرا اگر مشکلی پیش بیاید صدمات جبران ناپذیری وارد می شود.

 

نصب اتصال فشار قوی در سیستم کشاورزی.

 

 

ویژگی های مخازن فشار قوی


با توجه به ساختار پیچیده مخزن فشار قوی، هنگام استفاده از آن باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

 

اکثر این مخازن به صورت حرفه ای جوش داده می شوند به طوری که هیچ سوراخ یا درز سطحی و مشکلی در حرکت مواد یا سیال وجود ندارد.

مخزن فشار قوی باید به رنگ کوره مانند رنگ آمیزی و رنگ آمیزی شود تا از خوردگی یا فرسایش فلز استفاده شده در ساخت آن جلوگیری شود.
بهترین آلیاژها معمولاً برای ساخت مخازن فشار قوی استفاده می شوند که مقاومت بیشتری نسبت به سایر مخازن در برابر فشارها و دماهای شدید دارند.

مصالح ساختمانی مخزن فشار قوی باید با آب و هوای محلی و محیطی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد، مناسب باشد.
به عنوان مثال، مصالحی که برای ساخت تانکی که در شمال کشور نصب خواهد شد، با مصالحی که برای ساخت تانکی که در جنوب نصب خواهد شد، متفاوت است.
بنابراین یکی از حیاتی ترین مراحل در ساخت مخزن فشار قوی، انتخاب مواد اولیه با کیفیت است.
در نظر نگرفتن جزئیات مهم می تواند منجر به حوادث خطرناکی در مخازن فشار قوی شود. بنابراین، انتخاب مواد اولیه اولیه برای ساخت این مخازن و استفاده صحیح از آنها بسیار مهم است.
اطمینان حاصل کنید که تمام ابزارها و اجزای مورد استفاده برای ساخت مخزن فشار قوی از بهترین آلیاژها ساخته شده اند. از آنجایی که اجزای مخزن همه به هم متصل هستند، نقص در یک جزء می تواند باعث خرابی سیستمیک شود.


اتصالات فشار قوی دقیقا چیست؟

در بخش هایی مانند پتروشیمی و استخراج نفت و گاز، اتصالات فشار قوی یکی از مهم ترین و ضروری ترین اتصالات است. بدون این ارتباطات نمی توان فرآیندهای این صنایع را انجام داد و بدون آنها ممکن است خطراتی برای کارگران و محل کار وجود داشته باشد که جبران ناپذیر باشد. هر شیر و لوله از اتصالات فشار بالا استفاده می کند. این لوله ها از مواد فوق العاده بادوام، آلیاژهای اغلب ضخیم مانند فولاد و آهن ساخته شده اند. با توجه به کاربرد و کاربرد آنها، اینها اتصالات انواع مختلفی دارند. فولاد، آلیاژ فولاد و آهن و دنده ها معمولاً به عنوان مصالح ساختمانی و مواد اولیه برای اتصالات پرفشار استفاده می شوند.

 

اتصالات فشار قوی

اتصالات مختلف با فشار بالا

شاید شما چیز زیادی در مورد اتصالات فشار قوی نشنیده باشید و از اهمیت آنها بی اطلاع باشید. باید گفت که حمل و نقل همه سیالات به این اتصالات بستگی دارد. به عبارت دیگر، اگر اتصالات فشار قوی وجود نداشته باشد، سیالات در حال حرکت از طریق لوله ها دچار مشکل می شوند.
اتصالات فشار بالا را می توان در مسیر سیال نصب کرد تا بازده و حرکت سیال را افزایش دهد و در عین حال آسیب لوله و تجمع آب را کاهش دهد.
عدم وجود اتصالات فشار بالا، مشکلات لوله‌ها که در طول زمان انباشته می‌شوند می‌تواند به سرعت رخ دهد. این اتصالات فشار قوی آهن و فولاد موجود است.

فشار قوی سه به دو.
زانو با فشار بالا
سه راهی با فشار بالا
آجیل با فشار بالا.
سیم پیچ با فشار بالا.
تیغه فشار بالا


بسیاری از صنایع از اتصالات فشار بالا استفاده می کنند.

اتصالات فشار بالا برای وظیفه جابجایی سیالات در تعدادی از صنایع از جمله پتروشیمی و بخش نفت و گاز ضروری است. به دلیل حرکت سریع مایع، که می تواند ناشی از دمای بالا نیز باشد. برای تحمل دمای بالا، این اتصالات باید در برابر حرارت مقاوم باشند. گرما به دلیل حرکت سریع سیالات در مقادیر زیادی تولید می شود. اتصالات فشار قوی توسط سایر صنایع مانند بخش های گیاهی و دارویی در سیستم های انتقال خود استفاده می شود و برای کلیه سیستم های حمل و نقل آنها نصب شده است.

 

 

اتصالات برای فشار بالا


ویژگی های اتصالات فشار قوی


لازم به ذکر است که کنترل تغییر حرارت به عنوان یکی از مشخصه های کلیدی اتصالات فشار قوی می باشد.
این اتصالات دائماً دماهای مختلف را بررسی و تنظیم می کنند زیرا سیالات متحرک دائماً تغییر می کنند و دمای آنها را افزایش می دهند.

بررسی و مدیریت تغییرات فشار سیال یکی دیگر از ویژگی های اتصالات فشار قوی است. این اتصالات توسط فشارهای متناوب که سیالات صنعتی و تولیدی هنگام حرکت اعمال می کنند مدیریت می شوند.


ویژگی های ظاهری اتصالات فشار بالا

گیج های فشار معروف به اتصالات فشار قوی می توانند اختلاف فشار و دمای سیال را بین دو ورودی اندازه گیری کنند و دارای دو ورودی هستند. این شیرهای گرانیتی با فشار سنج های مجهز به پیستون آنها را نصب کرده اند. لوله های مورد استفاده در این سیستم بین 1 تا 1 نقطه 3 میلی متر ضخامت دارند.

دسته دیگری از فشار سنج های مورد استفاده در بخش های برق و مخابرات، اتصالات فشار قوی هستند.
لوله های مورد استفاده در این سیستم ضخامت 3 تا 4 میلی متر دارند.
مشاغل کشاورزی و تجهیزات کشاورزی مانند سیستم های آبیاری از این دسته از فشارسنج ها استفاده می کنند. ضخامت این لوله ها از 1.6 تا 1.7 میلی متر است.


  •  
    تاریخ: 1402/04/31
  •  
    نویسنده: گروه تولیدی هواسازان نوین