درباره ما

شرکت مخزن سازی هواسازان نوین با افتخار خدمات خود را برای شما عزیزان عرضه داشته ودر این راستا تقاضای همکاری دارد

تماس با ما

مطالب

قیمت مخزن باد

قیمت قیمت مخزن باد یکی از ابزارهای صنعتی است که می تواند در تنظیمات مختلف از جمله کارخانه های فولادسازی، کارخانه های شیمیایی، کارخانه های خودروسازی و ... استفاده شود. نام دیگر مخزن هوایی که برای ذخیره هوای فشار قوی استفاده می شود مخزن هوا یا مخزن هوای فشرده هنگامی که هوای فشرده مورد نیاز است، از این قیمت مخزن باد برای انتقال باد استفاده می شود. به عنوان مثال، مخازن باد برای جمع آوری، انتقال و ذخیره هوا در خطوط تولید کارخانه های شیمیایی استفاده می شود.

 

یک قیمت مخزن باد

قیمت مخزن باد دارای چندین مزیت است. به عنوان مثال، مخزن هوا به دلیل حجم کمتر و وزن سبک تر نسبت به مخازن معمولی، انتخاب بهتری در محیط های کاری با فضای محدود است. علاوه بر این، قیمت مخزن باد معمولاً هزینه کمتری نسبت به تجهیزات معمولی دارد و از آنجایی که انرژی کمتری مصرف می‌کند، انرژی آن ارزان‌تر است. در پاراگراف های بعدی بیشتر در مورد کیفیت های منحصر به فرد این تانک ها خواهید خواند.

قیمت مخزن باد: چیست؟

هوای پرفشار از کمپرسورهای صنعتی در مخازن هوا نگهداری می شود. مخازن باد ساخته شده ویژه برای مقاومت در برابر بادهای شدید ساخته شده اند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مخازن، ظرفیت تحمل فشار بالا است. این مخازن برای این منظور از چند لایه ورق فولادی ساخته می شوند. مخازن هوا یکی از بخش‌های حیاتی سیستم‌های کمپرسور صنعتی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا این مخازن توانایی ذخیره هوا را در فشار بسیار بالا و آزادسازی آن در صورت نیاز دارند.

عملکرد یک مخزن هوا

در کارخانجات، صنایع و نیمه صنایع، مخزن هوا که برای ذخیره سازی هوای پرفشار استفاده می شود، یکی از مهم ترین قطعات است. این مخازن در بخش های مختلفی از جمله صنایع شیمیایی، لاستیک، پلاستیک، نساجی و داروسازی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از مخزن هوا می تواند اتلاف انرژی را کاهش داده و بهره وری کمپرسورهای تجاری را بهبود بخشد. مخزن قدرت بالا بردن کمپرسور را دارد و می تواند در کاهش نیاز کمپرسور به روشن و خاموش شدن مکرر موثر باشد زیرا ظرفیت ذخیره هوا را در درون خود دارد. با استفاده از مخزن هوا برای کمک به کاهش نوسانات فشار، می توان به بهبود زیادی در پایداری فرآیند دست یافت. یکی دیگر از مزایای این روش افزایش کنترل بر روی روش است.

 

 

 

 

انواع مخزن هوا

سه طرح مختلف از مخازن هوا موجود است که هر کدام دارای حجم و ظرفیت متفاوتی هستند: ایستاده، افقی و خوابیده. ظرفیت مخزن برای فشار با ظرفیت مخزن دیگر متفاوت است. برای اطمینان از عملکرد مناسب کمپرسور، استفاده از مخزن مناسب برای هر کمپرسور بسیار مهم است. اگر نه، مخزن ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

برنامه های کاربردی.

مخزن هوا قطعه ای از ماشین آلات مورد استفاده در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی است و دارای کاربردهای متنوعی می باشد. توانایی مخزن هوا برای نگه داشتن هوا در داخل شبکه هوا با فشار بالا یکی از ویژگی های کلیدی آن است. این کیفیت مخزن هوا را قادر می سازد تا کمپرسور را به درستی کار کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که یک مخزن فقط کار می کند به طور موثر زمانی که با کمپرسور مناسب جفت شود. اگر نه، ممکن است نتایج معکوس حاصل شود. ظرفیت مخزن هوا برای حفظ فشار هوا در سراسر شبکه یکی دیگر از ویژگی های آن است. با انجام این کار فشار ورودی کاهش می یابد که باعث افزایش طول عمر کمپرسور و عملکرد صحیح آن می شود. به عبارت دیگر استفاده از مخزن هوا باعث افزایش کارایی و عمر مفید کمپرسور می شود.

 

یک قیمت مخزن باد

فواید.

استفاده از مخزن هوا بسیار سودمند است. به همین دلیل، مهندسان مربوطه همیشه توصیه می کنند علاوه بر کمپرسور هوا از یک مخزن نیز استفاده کنید. برخی از مخازن هوا در کمپرسور تعبیه شده اند، اما این مخازن هوا ظرفیت و تحمل فشار بسیار محدودی دارند. در نتیجه اگر می خواهید از مزایای مخزن به حداکثر برسانید، ابتدا باید به مشخصات کمپرسور توجه کنید. در زیر به چند مورد از مزایای استفاده از مخزن هوا اشاره شده است.

هزینه های تعمیر و نگهداری کم کمپرسور: با نصب مخزن هوا که باعث کاهش فشار و حفظ شرایط خوب کمپرسور می شود، می توانید هزینه های بالای نگهداری کمپرسور را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.
افزایش ایمنی: با نصب مخزن هوا، فشار وارده به کمپرسور به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و ایمنی را بهبود می بخشد و خطر آسیب های جانبی را کاهش می دهد.
با استفاده از کمترین انرژی می توان هوای گرم را به هوای سرد تبدیل کرد زیرا سطح مقطع مخازن هوا زیاد است و فشاری که کمپرسور در آنجا وارد می کند به سرعت خنک می شود.
مخازن هوا می توانند خروجی کمپرسور را در زمانی که تقاضا در بالاترین حد خود است افزایش دهند. در واقع می توان قدرت کمپرسور را در ساعات اوج مصرف با استفاده از مخازن هوا افزایش داد.


مخزن معمولی برای هوای فشرده

تعمیر و نگهداری در مخزن هوا

برای افزایش طول عمر و کاهش هزینه های تعمیر، مخازن هوا باید به درستی نگهداری شوند. در اینجا چند توصیه برای نگهداری صحیح مخازن هوا وجود دارد که می تواند طول عمر مخزن را تا حد زیادی افزایش دهد.

1. بهتر است سیستم شبکه هوا و کمپرسور هوا را با رطوبت گیر یا ضد رطوبت تجهیز کنید. این محافظ شامل میکروفیلتر و خشک کن می باشد. این کار باعث بهبود عملکرد کمپرسور هوا در زمان اوج استفاده می شود.

2. نگهداری مناسب برای افزایش عمر مخزن هوا و کاهش هزینه های تعمیر بسیار مهم است. در نتیجه باید به طور منظم فضای داخلی مخزن به طور کامل بررسی شود و در صورت لزوم رنگ اپوکسی تعویض شود.

3. عمر مفید مخزن هوا را می توان با بازرسی و رفع جوش ها افزایش داد.

4. هنگام نصب مخزن هوا بهتر است فاصله ایمن با کمپرسور هوا رعایت شود و از قرار دادن آن در زیر نور مستقیم خورشید خودداری شود. محل مخزن نیز باید خنک باشد.

5. شیرها و فشار سنج ها نیاز به بازبینی و بازرسی دوره ای دارند. با انجام این عمل می توانید عمر مفید مخزن هوا را افزایش داده و از بروز مشکلاتی مانند نشتی و خرابی جلوگیری کنید.

یک مخزن هوا بدست آورید

مشاغل و کارخانه های متعددی تانک های هوا را در داخل و خارج از کشور تولید می کنند. اما نه همه این مخازن می توانند شرایط لازم برای عملکرد قابل اعتماد و ایمن را برآورده کنند. در نتیجه، مشتریان باید در مورد شرکتی که مخزن هوا را از آن خریداری می کنند، محتاط باشند.

خرید مخازن هوا از مشاغل با تجربه زیاد در تولید دستگاه های صنعتی ترجیح داده می شود. علاوه بر این، خریداران به احتمال زیاد مشاغلی را انتخاب می کنند که گارانتی محکم و پشتیبانی پس از فروش قابل اعتماد ارائه می دهند. نگرانی در مورد نگهداری و تعمیر تجهیزات صنعتی با خرید از این مشاغل برطرف می شود.

 

به همین دلیل، خرید مخازن هوا از تولیدکنندگان مخزن و مشاغلی که تجربه صنعتی زیادی دارند، تولید مخازن هوا با استانداردهای کیفیت، ارائه خدمات پس از فروش و دارای گارانتی هایی که هنوز معتبر هستند، ترجیح داده می شود. با استفاده از این استراتژی می توانید مخازن هوایی بخرید که تجهیزات صنعتی شما را به صورت قابل اعتماد و باکیفیت تامین کند.


  •  
    تاریخ: 1402/06/11
  •  
    نویسنده: گروه تولیدی هواسازان نوین