درباره ما

شرکت مخزن سازی هواسازان نوین با افتخار خدمات خود را برای شما عزیزان عرضه داشته ودر این راستا تقاضای همکاری دارد

تماس با ما

مطالب

مخزن پمپ باد

مخزن پمپ باد یا مخزن کمپرسور باد یکی از اجزای اساسی سیستم های هوای فشرده هست که در خرید کمپرسور باد اهمیت زیادی دارد. سیستم هوای فشرده یا کمپرسور باد دارای کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف است. مخزن پمپ باد دارای نوع های مختلف با کاربری و اندازه های متنوع هست.

ذخیره هوای فشرده وظیفه اساسی مخزن پمپ باد هست. هوای فشرده به وسیله بخش هواساز کمپرسور اسکرو یا پیستونی تولید می شود. ذخیره سازی هوای فشرده این مزایا را دارد که احتیاج به هوای فشرده را در طول زمان مشخص فراهم می کند.

 

چرا بکارگیری مخزن پمپ باد در دستگاه کمپرسور ضروری است؟

اگر بخواهید توان دستگاه خود را افزایش دهید تا بتوانید کارکرد مناسب و مداوم و ماندگار داشته باشید، استفاده از مخزن باد الزامی است. این مخزن را نباید جزء لوازم جانبی دستگاه در نظر گرفت، باید به این نکته دقت کنید که استفاده از آنها در دستگاه کمپرسور باد، یک ضرورت به حساب می آید.

 

گنجایش و انواع مخزن پمپ باد 

مخارن باد، دارای گنجایش های گوناگونی می باشند که می توان گفت از 10 لیتر شروع و تا 10 هزار لیتر هم در بازار وجود دارند. در این میان، مخزن باد 10 لیتری، 24 لیتری، مخزن پمپ باد 50 لیتری و مخزن باد 80 لیتری جزء پراستفاده ترین ظرفیت های مخزن باد کوچک به حساب می آیند. قطعا کاربری های آنها متفاوت است و باید بر پایه احتیاج و نوع کاربری، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

انواع مخزن پمپ باد در نوع کمپرسور سیلندر پیستونی و اسکرو با هم متفاوت هستند. معمولا در کمپرسورهای سیلندر پیستونی، مخزن به دو شکل افقی یا ایستاده قرار می گیرد. در این نوع کمپرسورها، مخزن به همراه واحد هواساز و الکتروموتور قابل ارائه می باشد. در صورتی که در کمپرسورهای اسکرو، مخزن با گنجایش های بیشتری به صورت تانک باد ایستاده و در کنار کابین کمپرسور قرار دارد.

 

مزیت های نصب مخزن کمپرسور باد

 

1.تشکیل فشار ثابت در دستگاه

مخزن پمپ باد، موجب تشکیل جریان ثابتی از هوای فشرده با فشار ثابت می شود. این کار از آسیب های احتمالی مثل اصطکاک و سایش دستگاه جلوگیری می کند.

 

2. ذخیره سازی هوای فشرده

ذخیره کردن هوای فشرده، وظیفه اساسی مخزن پمپ هست و در صورت نبود آن، موتور بیشتر از قدرت معمول خود باید کار کند تا بتواند پاسخگوی درخواست باشد.

 

3. مداومت در تراکم

بخار آب موجود در هوا دارای ناخالصی هایی هست که وارد دستگاه شده و پس از فشرده سازی هوا در مخزن وارد دستگاه می شود و ممکن است به موتور صدمه برساند و عملکرد سیستم را کاهش دهد. وجود مخازن کمپرسور باد، میعانات را در تله های رطوبت جمع کرده و به سرعت آن ها را تخلیه می ‌کند.

 

4. کاهش خرج های نگهداری و افزایش طول عمر دستگاه

این نوع تانک باد، دارای خرج های نگهداری و تعمیر پمپ باد کمتری است، بهره گیری از مخزن پمپ باد کارایی را افزایش می دهد و علاوه بر کاهش خرج ها، به افزایش طول عمر دستگاه هم کمک می کند.


  •  
    تاریخ: 1403/01/18
  •  
    نویسنده: گروه تولیدی هواسازان نوین