درباره ما

شرکت مخزن سازی هواسازان نوین با افتخار خدمات خود را برای شما عزیزان عرضه داشته ودر این راستا تقاضای همکاری دارد

تماس با ما

مطالب

مخزن باد پنوماتیک

مخزن باد پنوماتیک
مخزن ذخیره سازی جهت ذخیره هوای فشرده و تحت فشار بالا بکاربرده می شود.

این مخازن، فراهم سازی پیوسته هوای فشرده را تضمین می کند و نوسانات ناشی از بارگیری و تخلیه را از بین میبرد.

مخازن ذخیره سازی وظیفه مهمی را در سیستم های پنوماتیک ایفا می کنند چون پاسخ سریع به درخواست کاربر را ضمانت می کنند. مخازن بسته به درخواست می توانند هوای خشک و مرطوب را ذخیره کنند.

یک مخزن ذخیره سازی باید بادوام باشد، باید استحکام کششی بالایی داشته باشد و باید مقاوم باشد. از این رو مواد مرسوم مورد کاربرد برای مخازن ذخیره سازی عبارت است از فولاد نرم، آلومینیوم، فولاد کربنی و فولاد ضد زنگ.

مخازن ذخیره سازی شامل قسمت های مختلفی هستند. هر قسمت ابتدا به ابعاد مورد احتیاج خود برش داده می شود. بعد این قطعات با جوش و خمش سرهم می شوند.

واحد مراقبت پنوماتیک (  FRL unit )
شکل کامل FRL  به صورت “Filter, Regulator, and Lubricator”  “فیلتر، رگلاتور (تنظیم کننده)  و روان کننده” است. که این سه به شکل کلی به عنوان یک واحد در یک سیستم پنوماتیک بکاربرده می شوند، اما می توانند به عنوان واحدهای جداگانه هم استفاده شوند.

FRL یا همان واحد مراقبت یکی از قسمت های مهم یک سیستم پنوماتیک هست چون خسارت را کاهش و توانایی سیستم را افزایش می دهد.

سه عملکرد اساسی یک واحد FRL (واحد مراقبت پنوماتیک) به توصیف زیر میباشد:
فیلتر کردن رطوبت و آلاینده های موجود در هوای فشرده خارج شده از مخزن ذخیره سازی. این عمل به وسیله فیلرها انجام می شود و به طور کلی نخستین مرحله در یک واحد FRL است.

2. دومین عملکرد واحد FRL تنظیم فشار و محدود کردن آن است تا از اندازه بالای تعریف شده برای سیستم بالاتر نرود . این عمل به وسیله یک تنظیم کننده فشار (رگلاتور پنوماتیک) انجام می شود. تنظیم فشار یک مرحله مهم و پایه ای است. چون از آسیب به سیستم جلوگیری می کند و همچنین خسارات ناخواسته ناشی از فشار بالا را کاهش می دهد.

3. آخرین مرحله واحد FRL روغن کاری هوا هست. در این مرحله،با ترکیب کردن غبار نازکی از روغن یا دیگر روان کننده ها با هوای فشرده عمل روغن کاری انجام می شود. این کار معمولاً بعد از فیلتراسیون و تنظیم فشار انجام می شود. هوای روغن کاری شده سبب کاهش اصطکاک میان قسمت های متحرک یک سیستم پنوماتیکی و سرانجام باعث کاهش اتلاف انرژی و افزایش عمر تجهیزات می شود.

نکته: عدم وجود واحد FRL ( واحد مراقبت) در یک سیستم پنوماتیک موجب کاهش عمر سیستم، افزایش مصرف انرژی و کاهش عملکرد سیستم می شود.


  •  
    تاریخ: 1403/01/20
  •  
    نویسنده: گروه تولیدی هواسازان نوین